Alt i emballage

Velkommen til dig min ven, Gæst (Log ind)

Ville shell overleve som webshop

Igen ikke lige en historie om emballage, men vi interesserer os også for andre ting end emballage. :-)

I dag skulle jeg lige ind og tanke bilen inden jeg kunne komme på arbejde. Jeg oplevede en række ting som fik mig til at tænke på om de ville overleve hvis de var en webshop.

Først mens jeg skal igang med at tanke, skal jeg lige have dankortet frem og indtaste pinkode m.m. Mens jeg så står og tanker vises der en reklame på skærmen på benzin standeren. Det er en Cola reklame med en eller anden gut der drikker en Cola. Den eneste lyd der rigtig høres er hans nydelse af colaen. Denne reklame når dog at køre 7 - 8 gange inden jeg er færdig med at tanke min bil, og jeg er efterhånden en smule træt af at høre den samme hmmmm lyd hele tiden....

Nå, men jeg kunne godt lige have en kop kaffe til turen, så jeg går mod butikken for at gå ind og købe en kop kaffe. Ved døren kommer jeg til at stå og vente omkring 15 - 20 sekunder inden jeg bliver lukket ind. Butikken har fået lavet en anordning ved døren således man ikke kommer ind før ekspedienten trykker på en knap i butikken. Dette som en sikkerhed mod røveri, så de lige kan se personen inden vedkommende får lov at komme ind i butikken. Ekspedienten var dog ude i baglokalet, og tog sin tid om at komme ud og åbne døren. Når jeg så har fået hældt min kop kaffe op, så skal jeg hen til kassen og frem med dankortet igen. Så spørger ekspedienten om jeg ikke lige skal have et stykke chokolade med til en tier..... Nej tak.

Det er ikke som sådan fordi dette er et problem. Det er ikke noget der ødelægger min dag. Og trods det tidlige tidspunkt på dagen er ekspedienten venlig, og vi udveksler et par hyggelige bemærkninger inden jeg forlader butikken igen. Alt sammen helt ok. Men jeg kom til at tænke på, at hvis dette havde været en webshop, havde de så ikke tabt salget undervejs??

Lad mig prøve at stille et eksempel op. En kunde kommer ind på vores emballage webshop for at købe noget emballage. Men først skal han lige indtaste sine dankort oplysninger inden han kan komme til at shoppe. Mens han navigerer rundt på shoppen for at finde den rigtige emballage som han skal bruge, så vælger vi lige at bringe en lille reklame jingle som lydfil der afspilles mens kunden handler. Men imens han er på vores emballage shop, så når vi at afspille den samme jingle 8 gange, som kunden nu er rigtig godt træt af. Når kunden har valgt den emballage han skal bruge, og har lagt varen i kurven, skal han lige vente på at en emballage medarbejder accepterer at han går over på en ny side for at finde den tape han også lige skal købe. Når han så har fundet den tape han skal bruge, så skal dankortet lige frem igen før han kan få lov at få varen med i kurven. Når kunden så skal acceptere at emballagen i indkøbskurven er den rigtige, så skal han lige tage stilling til om ikke han også lige skal have 5 ekstra papkasser med til en tier.....

Ja ja jeg ve det godt :-) Det er ligesom at sammenligne emballage papkasser med lynlåsposer..... Og det er da heller ikke noget der får mig op at ringe.... Men jeg syntes det er en interessant tankegang. Alle der interesserer sig for salgs processerne på en webshop, ved i hvert tilfælde at det havde ikke gået på en webshop. Man havde tabt salget inden kunden fik accepteret ordren.



billigemballage.dk - Farvergården 2 - 6541 Bevtoft - Telefon 299 36 447 - E-mail info@billigemballage.dk CVR 31602041
Webshop design af Jacob Leander ApS
Klik her for vores mobilside