Søg efter specifikke produkter her

Black Friday 2020 - sådan forbereder du dig

oprettet d. under E-handel

Black Friday 2020 - sådan forbereder du dig

Black Friday 27. November 2020 - Læs her hvad vi anbefaler

VIGTIGT! Husk at købe din emballage i god tid, så du ikke løber tør i løbet af weekenden.

 

"Det nye sort" - Når det skal være ekstra Sort

Nogle af vores kunder ønskede at gøre lidt ekstra ud af Black Friday sidste år - derfor prøvede de med stor succes, at sende alle deres Black friday produkter i sort Emballage. Du kan gøre det samme i år!

 

Sorte Postæsker
25stk

Pris 145kr + moms

 

Sorte Forsendelses poser
100stk

Pris 97kr + moms

 

Sort Silke papir
480 ark

Pris 175kr + moms

 

Sort Strækfilm
45cm x 300m

Pris 75kr + moms

 

 

Vær forberedt i år - Sådan gør du! Få 8 råd mere længere nede.

I år falder Black Friday 2020 på d. 27. November. Som alt andet, handler det om at være forberedt. Vi oplevede i 2019 at en del af vores kunder i god tid, havde fordoblet deres indkøb af antal produkter til Black Friday & Cyber Monday - men ringede desperate om mandagen og fortalte at de var løbet tør for Emballage. Derfor kan vi ikke sige det nok gange - Jo flere produkter du regner med at sælge, des flere pakker skal du sende afsted. Så husk nu også at tænke emballagen ind i din Black Friday strategi - for vi kan roligt sige at 2020 stikker af mht. Online salg.

 

Løber du tør for emballage - bliver dine forsendelser forsinket et par dage. Ungå det og udregn dit forventede emballagebrug allerede i dag. Hos billigEmballage anbefaler vi at man minimum tager en faktor 2.3 og ganger med sit normale emballageforbrug på en uge - så meget mere bestilte vores kunder nemlig i gennemsnit, i forhold til ugen før. Black Friday er også travlt for os - så vær i god tid denne gang, så garanterer vi at der bliver en smule mere roligt på lageret.

 

 

8 Gode råd til den travle shop

1. Sørg for at være ude i god tid.

Det er super vigtigt, at man som webshop & butik starter sine forberedelser til årets største shoppedag tidligt. Både mht. indkøb af produkt med også indkøb af emballage til forsendelse Black Friday forberedelsen tager oftest længere tid, end man umiddelbart lige skulle tror. Begynd gerne en måned før tilbudskrigen starter så i kan få kampagnerne og strategierne på plads tidligt.

2. Fortæl dine kunder, hvad de kan forvente hos jer.

Ved at råbe højt om, at I sætter priserne ned, giver I også kunderne rig mulighed for at forberede sig med jer. Skilt måske med det ved et specialdesignet banner til hjemmesiden, eller send en nyhedsmail ud. Nøgleordet er igen at være ude i god tid.

3. Hold øje med dine tætteste konkurrenter.

Det er en god ide at bestemme på forhånd, hvilke varer der skal sættes ned. Det er en god ide at vælge nogle varer ud, som folk ofte køber og bruge disse som Product Heroes - altså produkter der skal lokke folk til jeres side, fordi i er de billigste. Herefter kan i bruge Product Recommondations, og bannere til at friste kunderne til at lægge ekstra i kurven. Sørg derfor for at følge dine tætteste konkurrenter og deres priser, evt. ved at tilmelde dig deres nyhedsbrev - så i kan sørge for ikke at starte en priskrig i ikke har råd til at vinde. størstedelen af markedet kører Black Friday tilbud - så det er vigtigt at undersøge sit marked.

4. Hold dine medarbejdere orienteret om, hvad i kører af tilbud.

Det er vigtigt at spille som et hold, på Black Friday. Sørg derfor for at briefe alle i virksomheden om, hvad i tænker mht. strategi og hvilke produkter i overvejer at sætte ned. Så kan marketingsafdelingen være tidligt ude, lave grafik og udtænke evt. annoncer og kampagner. Det er også vigtigt at fortælle folk på lageret, hvad der sker. Måske kan i stille tilbudsprodukterne, tættere på pakkebordet end i plejer - så de er nemme at få fat på, når startskuddet lyder. Måske kan indkøbsafdelingen endda finde noget emballage som er hurtigt at pakke produkterne ned i

 

4 Lynhurtige emballageprodukter - Så sparer du pakketid på lageret

 

Automatbunds papkasser

Priser fra 67kr - 25stk

Webshop kasse

Priser fra 45kr - 25stk

Paperfriend kassefyld

priser fra 255kr

Tesa Tapedispenser

priser fra 115kr

 

 

5. læg en strategi for annoncebudgettet op til Black Friday.

Det kan være ualmindelig dyrt at annoncere i ugen op til Black Friday. Derfor er det vigtigt at have en klar plan for strategi og budgettet for Online & Offline kampagnerne. Hvor meget må hver konvertering koste dig, for at du stadigvæk tjener penge på produktet osv. Det er vigtigt at informere dine samarbejdspartnere om disse tanker og idéer tidligt i forløbet. Snak med dine marketingkonsulenter omkring dagens budgetter og målsætninger, så er de klædt på med de bedste vilkår. Husk at konkurrencen er ekstra hård denne dag. 

6. Hvor længe skal tilbuddene køre?

Hvor længe skal jeres kampagner køre? Ønsker i kun at køre kampagner på selve dagen, for at lave hårde konverteringer, eller er en del af strategien at samle nyhedsbrevs tilmeldinger ind tidligt i forløbet - for senere at kunne sende dem tilbud på mail?  Skal der være nedtællingstilbud, hvor et nyt tilbud produkt bliver fremhævet hver time? Mange webshops kører tilbud hele weekenden gennem og tager Cyber Monday med i et huk. Cyber Monday er selvfølgelig mandagen efter Black Friday, hvor der igen kan køres tilbud. Men det er vigtigt at regne på hvor længe tilbuddene skal køre, samt hvor meget i kan sætte priserne ned, for stadigvæk at have grønne tal på bundlinien.

7. På hvilke medier vil I markedsføre jer?

Vil i kun køre med Facebook opslag og annoncer? Vil i lave en samlet SoMe strategi for at ramme flest muligt, eller vil i udelukkende placere jer på Google Search og shopping annoncer? Hav en strategi og følg den - gør det nemt at justere budgettet hvis i kan se at nogle annoncer performer bedre end andre - så i kan skrue op for disse annoners budget dynamisk, og ned for de annoncer der performer dårligere.

8. Køb ekstra emballage ind i god tid - i får travlt.

Sørg for at købe rigeligt med emballage i god tid. Vi har erfaring med at minimum faktor 2.3 i indkøb, i mange tilfælde er holdbart. Derfor har vi altid de fleste varer på lager. Men vi kan ikke love at vi også kan løbe tør. Black Friday 2020 har potentiale for at slå alle rekorder, på grund af nuværende situation med Corona. Derfor handler det om at være forberedt og have tænkt strategien igennem fra ende til anden..

 

Har du nogle spørgsmål er du selvfølgelig velkommen til at skrive eller ringe til os, for en snak om hvad den rigtige løsning er for dig - Rigtig god fornøjelse :)

 

Husk at du altid kan købe logotape til ualmindelige gode priser, hos BilligEmballage. Vi kører Black Friday hele året ;)

 

 


Kommentar(er) 1

Skriv din kommentar