Søg efter specifikke produkter her

Løkke eller Helle – men betyder det noget?

oprettet d. under E-handel, Emballage til forsendelse, SEO - Google Adwords

Valgkampen er snart slut (heldigvis vil mange nok mene) – Vi bliver bedt om at tage stilling efter en meget lang proces, hvor udbyderne af holdninger og meninger har forsøgt at promoverer sig mest muligt. Jeg har en del ting jeg undre mig over undervejs – det kunne for eksempel være:

 

  1. Hvorfor holder vi overhovedet en valgkamp?
  2. Og hvorfor skal den dog vare mindst 3 uger – vi ved jo hvem vi vælger efter 2 dage alligevel?
  3. Betyder det noget for salget af emballage hvem der vinder?
  4. Er der ikke en smartere måde at vælge på?
  5. Er linkbuildning og troværdighed hos google ikke næsten det samme som et folketingsvalg?

 

Ja jeg spørger bare og vil i al beskedenhed give dig mit bud på svarene på spørgsmålene.

 

Her hos billigEmballage er vi vilde med SEO og linkbuilding, det tror jeg de fleste der læser vores blogs ved. Ellers er der en masse andre indlæg på diverse SEO tips og linkbuilding muligheder omkring emballage, eller på et specifikt produkt som for eksempel boblekuverter. Vi er vel hvad der kan kaldes eksperter indenfor emballage og i særdeleshed salg af emballage på nettet. Så jeg tør godt give svaret på et af spørgsmålene ovenfor.

Svaret er JA – og hvorfor så det.

5 – Bare for at starte med det letteste svar først: 

Troværdighed i googles øjne er stortset det samme som en kandidat til folketinget skal finde hos vælgerne. Tror google på, at vi er eksperter indenfor papkasser eller boblekuverter, vil billigEmballage, (når nogen spørger google: ”Hvem de skal vælge at handle hos”) komme frem i toppen i de organiske søgeresultater. Fordi google betragter os som eksperter og som en partner der er tillid til. På helt samme måde som en politiker vil komme frem, når vælgeren står i stemmeboksen og spørger sig selv, hvem skal jeg stemme på? Så ja, linkbuilding og troværdighed hos google er næsten det samme som et folketingsvalg.

 

Når det nu er slået fast at der er så store ligheder, så lad mig svare på de andre spørgsmål jeg stillede ovenfor. Og hold fast i tanken om at der er stor lighed.

Valgkampen og afgørelsen.

1 – Valgkamp, hvorfor?
2 – længden af valgkampen?

Historisk måske en udmærket ide, men i dag ”bare” 3 uger til at overbyde hinanden og svine hinanden til. Historisk set er valgkampen den periode vælgerne får mulighed for at møde kandidaterne. Møder rundt omkring i forsamlingshuse og i de lokale aviser. I perioderne mellem valg, var der ikke meget mulighed for at møde og tale med vælgerne ud over de personlige venner og bekendte. Her var valgkampen vigtig og ofte her vælgerne tog stilling.

Jeg sammenligner det med en messe for f.eks. emballage. De forskellige producenter kan vise deres papkasser frem og håbe på en mulig køber vælger dem. Altså den gammeldags metode, hvor en mulig køber eller forhandler af ens produkter kunne finde viden om din forretning eller dine produkter, de nye boblekuverter, papkasser osv.

Længden på valgkampen - 3 uger virker uendeligt længe, når vi nu i dag alle har adgang til vores lokale og nationale politikere på et hav af forskellige medier. Aviser, tv, radio, hjemmesider, blogs, sociale medier osv. Jeg vil påstå at langt de fleste vælgere allerede inden valgt viste hvilket parti de ville stemme på. Så 3 uger er alt for længe og et totalt rod af løfter der ikke kan holdes. Af mudderkastning og tilsvininger.

Hvis vi bruger messe metaforen igen, så findes der vel næppe en masse for emballage, der vare 3 uger!? Så længe er ingen kunde om at beslutte sig og lur mig om ikke en papkasse forhandler eller 2 ville begynde på at love det ene og andet samt en masse mudderkastning, hvis de skulle stå side om side i 3 uger og kappes om emballage kunder? Det tror jeg nu nok de ville.

 

Alternativet til valgkampen.

3 – Betyder det noget for salget af emballage.
4 – anderledes metoder og muligheder.

Tankerne om en anderledes måde at afholde valg og valgkamp på er der sikkert en masse bud på. Her hos billigEmballage tænker vi at et online valg, med alle de muligheder der er tilgængelige via sociale medier, via alle de mange net-aviser og filmklip må være fremtiden. Politikerne stiller en række tekster op og google sorterer dem og opstiller den kandidat der er mest troværdig. Helt som en søgning på emballage vil vise os i toppen. Det samme ville så ske for de kandidater dine søgninger viser dig.

SEO og linkbuilding for papkasser og emballage ville være samme øvelse en politiker skulle igennem for at opnår en troværdighed og få en ekspert rating hos google.

Betyder det så noget for salget af emballage? – Ikke det store er mit bud. Begge kandidater til posten som statsminister Løkke og Helle er bundet på hænder og fødder af EU, af aftaler der er indgået, af andre partier og efter 3 ugers valgkamp af en masse løfter de ikke kan holde. Så nej det betyder ikke det store. Desværre! Det er stadigt google og vores emballage kunders mundtlige fortælling i deres netværk der rykker noget på salget at boblekuverter og andre gode billige former for emballage.


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar